Her own strength.

După o lungă perioadă de linişte, plutire pe aripile nimicului, Clara deschide ochii, într-o cameră albă. Studiază ce poate observa în apropierea ei, cearşaful alb, pereţii albi. Distinge, în ceaţă, 2 siluete. Sunt două asistente medicale. Clara pune toate întâmplările recente cap la cap, neputând evita o lacrimă pe obrazul drept. Strânge cearşaful cu mâna dreaptă, într-un efort de a se ridica. Asistentele o imobilizează rapid.

”Trebuie, trebuie să mă ridic.”

Prin minte îi apar tot felul de imagini. Însă cea mai clară, imaginea luminii care s-a îndreptat spre piciorul ei atât, atât de repede, încât nu a putut să o oprească. Clara îşi atinge instantaneu piciorul. Încearcă să îl mişte, disperat.

”Stai liniştită. O să mai dureze o vreme până o să îţi poţi mişca piciorul aşa cum o făceai înainte.”

Ar fi preferat ca cele două femei sa se prezinze mai întâi, dar e bine şi aşa.

”Bogdan. Unde e Bogdan?”

”Din păcate, nu a supravieţuit. A trecut oricum ceva timp de atunci. Creierul tău a refuzat practic să revină la normal, până astăzi.”

Emoţiile o lovesc frontal. Şi nu poate face nimic. La pământ. Clara ajunge la pământ. Îşi aminteşte de clipele frumoase, şi puţine, în care au fost fericiţi împreună. În care împărţeau acelaşi mic dejun, clipele în care nu mai conta nimic. Toate fotografiile…

”Sonia! Ştiu că eşti acolo! Ai face mai bine să deschizi, altfel vom intra cu forţa.”

În timpul replicii ăsteia, se ruga ca bănuielile ei să nu fie adevărate. Bogdan sparge uşa apartamenului Soniei. Niciun semn cum că cineva ar fi acasă.

”Pentru ce, Sonia?”

Doar o voce, nu şi un trup, aduce răspunsul.

”Nu eu ţi-am omorât mama, iubito. Doar că tu aveai nevoie de cineva să te trezească la realitate. Bogdan era totul pentru tine deja. Iar eu… eu eram undeva în umbră. Mă ignorai complet… Crede-mă, îmi pare rău! Nu m-aş fi gândit vreodată că mă-ta ar putea recurge la aşa ceva. Crede-mă, sunt disperată!”

Clara şi Bogdan păşesc şi mai în interiorul apartamentului. Vocea dispare.

”Sonia, eu nu aveam nicio obligaţie faţă de tine! Erai cea mai nouă dintre noi patru… şi totul părea să meargă bine între noi, şi în Ohm…”

”El mi te-a furat! El. Bogdan. Ne-a furat mentorul. Nu avea niciun drept să facă asta. Iar eu, eu te iubeam. Te iubeam, bolnavă. Iar el mi te-a luat, fără să-mi dau seama când.”

”Ieşi! Înfruntă-ne. Ai o viaţă de justificat, o viaţă care a dat o viaţă.”

”Clara, nu e momentul sa fim cinice. Nu îţi păsa de nimeni oricum, în afară de persoana ta şi de cum să-ţi fie cât mai bine.”

”Sonia, nu am făcut nimic bine până acum. Tot ce-am făcut a fost trist, şi nu sunt mândră de asta. Josnic, într-adevăr. Şi acum, ca să pot spune asta, trebuie să îi mulţumesc lui, cel pe care îl iubesc, stana asta de piatră care m-a protejat când aveam nevoie, şi care m-a iubit când mi-a fost frig. Căci, el, doar el, a reuşit să mă schimbe cum nu credeam că o să se întâmple vreodată.”

LUMINĂ.

Bogdan cade. Totul în el se opreşte, asemenea unei toamne. Amorţeală. Clara îi verifică pulsul. Sonia apare. Cu un pistol. Bogdan e mort.

”Omoară-mă, te rog. Fă un lucru bun. La modul cel mai serios. Sonia, mi-ai luat totul. Ţi-ai depăşit mentorul.”

LUMINĂ.

Clara cădea atunci, cum cade şi acum, după 5 luni de stat intr-un spital. Fără niciuna din cele 3 prietene, fără vreo rudă. Doar ea, şi visele-i în care Bogdan a fost atât de prezent. Printre roua ochilor, găseşte puterea să întrebe ce s-a întâmplat cu Sonia.

”Suicid.”

, răspund sec cele două asistente.

Clara zâmbeşte. Se simte motivată. O ultimă lacrimă, după care un zâmbet victorios, de regăsire. Pentru că ea, ea e Clara. Înaltă, roşcată, corp şi inteligenţă. Şi nu poate da greş până la sfârşitul zilelor ei.

Lasă un răspuns

