Oamenii de dupa.

2009, an plin de morti si de dolii.
Morti sunt oamenii de dupa, oamenii care totusi au lasat cate ceva in urma lor, prin voce, prin prezente pe scene de teatru, prin miscari.
Si ma-ntreb eu asa, fara sa nasc o dezbatere aprinsa pentru mine, cum de oamenii devin deodata mai valorosi dupa ce mor. Michael Jackson! Tin minte ca aproximativ cu o luna inainte sa moara, am intrat pe pagina lui de last.fm… maxim 5,000 de ascultatori pe melodie. Dupa ce-a murit, vreo 50,000 la Billie Jean. Toata planeta si-a adus aminte asadar ca exista Michael Jackson, si ca trebuie ascultat. Dar dau in dezbaterea mea interioara si adaug ca fenomenul MJ a devenit EXTREM de enervant dupa moarte, pentru ca pana si vaca din grajdu’ lu mamaia da din coada pe Billie Jean. Dar asta este cu totul alta discutie.

Au murit multi. Si-or sa mai moara, oameni carora le simtim lipsa o zi, o luna, de care uitam, sau oameni pe care nu ii lasam sa moara vreodata. Nemuritorii, cu bratele ridicate.
Acum cateva zile a murit Lhasa de Sela. Nu o cunoasteti. EU nu o cunosteam. Am citit despre moartea ei pe un site, astazi. Si de curiozitate, m-am gandit sa-mi downloadez un album, sa aflu si eu daca femeia stia ce face pe lumea asta. Si sunt cam… miscat. Imi dau seama, din nou, ca muzical nu valorez prea mult ca ascultator, daca nu stiu sa-mi dau seama de adevaratele talente, sa le descopar eu, cat timp eventual mai sunt in viata. Si-mi dau seama ca din pacate cel mai probabil, nu o s-o ascult pe Lhasa o viata intreaga, zi de zi.

”Cântăreaţa Lhasa de Sela a murit vineri seară, la vârsta de 37 de ani, din cauza unui cancer mamar. Artista americano-mexicană, stabilită de mai mulţi ani la Montréal, a decedat în locuinţa sa, pe 1 ianuarie, cu puţin timp înainte de miezul nopţii.

„Un cancer mamar împotriva căruia ea a luptat cu curaj şi hotărâre timp de peste 21 de luni a învins-o în cele din urmă”, a declarat managerul artistei, astăzi, într-un comunicat de presă.

Cunoscută sub numele simplu de Lhasa, cântăreaţa a cucerit publicul canadian şi internaţional în 1997 cu albumul ei de debut, în limba spaniolă, „La Llorona”, un amestec de cântece tradiţionale latino-americane şi de texte originale transpuse pe o muzică ce amestecă ritmurile ţigăneşti cu sonorităţile blues, country şi rock.”

Image and video hosting by TinyPic

Con toda palabra
Con toda sonrisa
Con toda mirada
Con toda caricia

Me acerco al agua
Bebiendo tu beso
La luz de tu cara
La luz de tu cuerpo

Es ruego el quererte
Es canto de mudo
Mirada de ciego
Secreto desnudo

Me entrego a tus brazos
Con miedo y con calma
Y un ruego en la boca
Y un ruego en el alma

Con toda palabra
Con toda sonrisa
Con toda mirada
Con toda caricia

Me acerco al fuego
Que todo lo quema
La luz de tu cara
La luz de tu cuerpo

Es ruego el quererte
Es canto de mudo
Mirada de ciego
Secreto desnudo

Me entrego a tus brazos
Con miedo y con calma
Y un ruego en la boca
Y un ruego en el alma

Rest in peace.

Lasă un răspuns

